• 27 kwietnia 2024

​Każdy właściciel strony internetowej chce zadbać o jak największą widoczność w sieci – spore znaczenie mają tutaj techniki SEO. Gdzie szukać wsparcia w uzyskaniu jak najlepszych efektów pozycjonowania?

Freelancer i agencja SEO – różnice

Choć pewnymi aspektami pozycjonowania można z powodzeniem zarządzać samodzielnie, większość osób decyduje się na rzetelne, profesjonalne wsparcie. W sieci znajdziemy oferty zarówno od freelancerów, jak i agencji SEO. Która opcja będzie lepszym wyborem? Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników – na początek warto zapoznać się z głównymi różnicami pomiędzy wsparciem freelancera a współpracą z agencją SEO.

Freelancer

Oferty od freelancerów możemy znaleźć przede wszystkim na różnych portalach przeznaczonych do szukania zleceniodawców i zleceniobiorców. Ceny takich usług mogą być często bardzo atrakcyjne, jednak nawiązanie kontaktu z freelancerem wymaga pewnej ostrożności. Bardzo istotne jest dokładne sprawdzenie doświadczenia i umiejętności osoby, z którą chcemy współpracować – najlepszym potwierdzeniem będą sfinalizowane projekty. Warto także zwrócić uwagę na liczbę stron, którymi opiekuje się dany freelancer; zbyt duże rozproszenie uwagi może sprawić, że osiągnięcie odpowiednich efektów będzie znacznie utrudnione. Jeśli wybrana osoba jest faktycznie specjalistą w dziedzinie SEO i może udowodnić swoje umiejętności konkretnymi efektami, taka współpraca może okazać się bardzo owocna.

Agencja SEO

Do największych zalet agencji SEO należy spora liczba zatrudnionych specjalistów. Dzięki temu mamy pewność, że prace związane z pozycjonowaniem będą wykonane przez profesjonalistów, którzy będą w stanie poświęcić odpowiednie zasoby na zajmowanie się naszą stroną. Do tego dochodzi kwestia dostępu do skomplikowanych narzędzi, które często okazują się zbyt drogie dla osób działających w pojedynkę. Co więcej, firmy zajmujące się pozycjonowaniem czerpią z ogromnego doświadczenia płynącego z realizacji sporych projektów. Współpraca z agencją może wymagać większego budżetu, jednak możemy liczyć na najbardziej odpowiednie wsparcie i świetne wyniki.

Charakterystyka współpracy z agencją SEO

Agencja SEO to propozycja nie tylko dla największych przedsiębiorstw – firmy tego typu zajmują się zarówno małymi, jak i dużymi portalami. Dodatkowo w zakres usług mogą wchodzić inne kwestie mające wpływ na widoczność strony oraz generowanie większego ruchu i zysku. W agencjach zatrudnieni są nie tylko specjaliści od SEO, lecz także osoby zajmujące się UX, SEM, SXO i innymi aspektami marketingu online. Co więcej, mamy szansę skorzystać z najnowszych i najskuteczniejszych podejść do tematu pozycjonowania – dobrym przykładem jest iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

Freelancer czy agencja SEO – kogo wybrać?

To decyzja, która w pewnym stopniu zależy od konkretnej sytuacji, rodzaju strony i oczekiwań zleceniodawcy. Warto pamiętać, że usługi freelancerów to pewnego rodzaju ryzyko – nigdy nie mamy stuprocentowej pewności, na kogo trafimy. Zaletą pracy z freelancerem jest na pewno większa elastyczność, jednak profesjonalne agencje SEO również są w stanie zaoferować indywidualne podejście do pozycjonowania danej witryny.

Współpraca z agencją SEO to profesjonalne podejście i większa gwarancja dotrzymania terminu oraz zapisów z umowy. Oferta usług jest także bogatsza niż w przypadku jednoosobowych projektów. Co więcej, specjaliści z agencji SEO będą w stanie kompleksowo zająć się naszą stroną bez względu na to, jaki biznes prowadzimy. Jak zamówić pozycjonowanie? Pierwszy krok to zazwyczaj kontakt z wybraną firmą i przedstawienie swoich oczekiwań związanych z pozycjonowaniem. Na początku współpracy warto przeprowadzić audyt SEO, który pomoże przygotować skuteczną strategię. Niektóre agencje oferują dodatkowo analizę UX i inne usługi tego typu.

Artykuł partnera

Top